When it rains, you're shining down for me.

22:12
Var ute och shoppade lite tillsammans med Lito innan idag. Eller ja ... det var mest han som shoppade. Vi började med att äta lunch med hans mamma, på Kniv och Gaffel, Mobilia. (Min bakade potatis var supergod!) Sen åkte vi till triangeln och köpte ett playstation2. Vidare till gustav och köpte ... två st playstation2 till! Nu har vi sammanlagt fem(!!) playstation2-konsoller här hemma. Dock är bara två stycken våra, varav det ena inte funkar alls. Ett är Calippos och två av dem han köpte idag är till Litos kollegor på restaurangen i Köpenhamn, eftersom allt är så dyrt i Pölseland. Tyvärr var det fel på båda två, så jag måste åka och lämna tillbaka dem imorrn. Däremellan nånstans köpte jag faktiskt en ny mobil. En SonyEricsson W595, som jag är supernöjd med.


22:22
Jag och Silverben har tränat på att vara privatekipage igen. Idag lurade det dock en massa faror på Turelundsrundan. Han stannade ungefär hundrasjuttio gånger helt utan anledning.
Titan:
- Nej! *planterar hovarna i marken*
Mia:
- Jo! *skänkel och spö*
Titan:
- Jaja... *skritt, skritt*
Han är inte vidare svår att övertala.

Först blev han rädd för en flock fåglar, som han taktade förbi. Sen dök det plötsligt upp en uppbrunnen bil(!) mitt på Turelund! Desseutom fladdrade det avspärrningsband på den och jag bestämde mej för att han faktiskt fick lov att vara lite rädd för det. Det var helt okej, eftersom sånt ser man inte direkt varje dag när man är lektionshäst. Tyvärr blev han så rädd att vi råkade hamna ute i åkern. Det var både bra och dåligt att ingen såg oss.
Bra: Vi råkade nog trava ner ganska många betor..
Dåligt: Det måste ha varit världens snyggaste skänkelvikning!
Resten av rundan gick relativt lugnt. Utom när vi kom till möllan och två killar hoppade studsmatta  tjugo meter ifrån oss. Ve och fasa! Hästen tog ett megaskutt framåt. Han ska dock ha creds för att han inte tvekade en enda gång vid stockarna som vi hade diskussioner om i tisdags.
Dessutom börjar han bli alldeles grå på manken och ryggen också. Snart kan man nog kalla honom "Gorillamannen" istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0