I egenskap av slav.

23:38
Har jobbat med Alex P idag, och vi har haft schtenkul! Särskilt när vi fikade. Typ varje gång vi fikade. Ja, vi fikade ganska många gånger!

När jag till slut kom hem - efter en del slöande och middag hos mina föräldrar - kände bara att jag var i extremt behov av att vara för mej själv en stund. Det vill säga utan katter. Lito var ute och cyklade och hunden hade jag lämnat hos min hysteriska mor. Ja, i vilket fall så försökte jag stänga ut mej på balkongen, men katterna försökte bryta sej ut HELA tiden. Det hjälpte inte ens att jag klippte av en bit handduk och hängde i ett gummiband från en dörrlist. Till slut barrikaderade jag dörren med fyra hjälpmedel: ett datorschassi, kartongen till Guitar Hero Metallica, ett bord från IKEA och en pinne från skohyllan som Loppan tuggade sönder för länge sen. Det var faktiskt väldigt effektivt och jag kunde sitta i den superäckliga soffan och läsa i lugn och ro.

23:43
Imorgon är det årlig Pay'n'Jump i Kolböra och jag ska dit i egenskap av slav. Annika ska hoppa Numbers och paxade mej som hästhållare, och Sussi ville att jag skulle vara pressfotograf. Nästan samma som för två år sen (förra året var jag upptagen med att vara på festival) förutom att jag inte längre har rosa år, och att det inte är min älskade Silverben som jag ska passa (eller Titan, eller Gorillamannen - vad du än vill kalla honom!). Han är gammal och skruttig och får inte hoppa så mycket. Det är nog bäst att jag får köpa honom snart.
Så klockan åtta imorgon bär det av i Emelies bil, och måste komma ihåg att smsa henne först, eftersom risken är överhängande att hon glömmer mej annars.
    
Jag och älsklingsgubbe, Kolböra -07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0