Tvättdag.

12:11
Lito jobbar på Nilsson Sushi idag, och jag har tvättdag. Har varit på Mobilia och skickat iväg paketet med lackklänningen jag sålde på Tradera, och försökt söka lite jobb i affärerna, men de flesta ville bara ha ett CV, så jag får återkomma när jag har skrivit ut det på farsans dator.
Ska börja tvätta klockan ett, och hittills verkar det bli åtminstone 2 maskiner 60°c tvätt, och två normala. Gillar mina Ikea-påsar, de var en riktigt nim investering. Funderar på att baka muffins igen nu när jag ändå är så huslig. Försökte göra Pia-muffins härom veckan, de blev ganska goda, men inte så "Pi-iga" som jag hade hoppats. Förmodligen rörde jag smeten fel. De är bara att öva. Nu har vi iaf köpt nytt socker och bakpulver.

Katterna leker med Loppans mat och hon blir skitarg varje gång och jagar iväg dem. Jag fattar inte varför hon inte bara kan äta upp den?

18:05
Min matlagning är ett inferno av kreativitet och okunnighet!
Jag har stekt ihop rivna morötter, vitlök och whiskykorv tillsammans med tafatt skuren purjolök. Kryddade med salt, peppar, chilipulver och kalvfond. Så åt jag det med lite inte-tillräckligt-kokt spagetti. Toppat med lite, lite sweet chilisås. Ögonen rinner eftersom jag fick peppar/lök/chili-stekos i dem, men det spelar väl mindre roll när maten mot alla förväntningar faktiskt blev god!
Nu ska jag vika tvätt, diska, och sen - om jag orkar/hinner - baka muffins.

Men först!
... en allergitablett mot morötterna.

20:45
Dammit, jag kommer inte åt receptet på Pias muffins, eftersom det är problem med riksidrottsförbundets driftdatabas. Mög.. 

Kommentarer
Postat av: miffo.

just ja, annars kliar det i öronen.. hahaha <3

2009-01-21 @ 22:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0