Uteblivna vårkänslor

11:32
Igår satte Annika mej att rida Nikki. Skulle egentligen ridit henne förra veckan, men eftersom Nike inte hade gått alls så fick jag honom istället. Jag gick ner till Annika på ponnyhopplektionen, hjälpte till att agera infångare när de små busarna sprang brevid hindrena istället för att hoppa, och sa med mitt mest entoniga, sarkastiska tonfall:
- Vad glad jag blev att jag fick Nikki idag, eftersom jag ju blev så besviken när jag inte fick rida henne förra veckan!
Annika skrattade och sa att hon behövde någon som inte var rädd för att säga ifrån. Hästen hade tydligen inte varit så snäll på lektionerna den senaste tiden. Allt gick bra dock, jag satt rätt stadigt i sadeln trots att hon är smått enorm och storstegad. Hon uppförde sej dessutom förvånansvärt bra, fick bara smäll i gumpen ett par gånger. Hurra för Mia!

Nu är det vår. Solen lyser och jag glömde mina solglasögon när jag gick ut på promenad med Loppan. Vi har morgonsol här, och sovrumsfönstret är så fullt med tassavtryck att det ser ut som om det aldrig är tvättat. Det känns i näsan att även björken börjar få vårkänslor, men det är nog inte därför jag inte har känt särskilt mycket pepp idag.
Nä, dags att rycka upp sej och börja sortera tvätt! Jag menar - men får inte bara lust att tvätta en sån här vacker dag? Det är ju den perfekta sysslan! (och borsta tänderna skulle vara ganska najs också)

11:50
Kan ju tillägga också att frysen aldrig blev avfrostad, som jag lovade...

Kommentarer
Postat av: Stenis

Du, just nu kan jag betala vad som helst för kastreringen! >_< jag blir GALEN..!!! hahahha.. Går o skriker som vilken gatflicka som helst... xD Ligger o äcklar sig på golvet heeeela tiden o stryker sin bakdel mot det mesta.. :S usch

2009-02-24 @ 13:25:22
URL: http://steniiis.blogg.se/
Postat av: Stenis

hahaha.. xD Jag blir tokig! =P ja, stackars dig.. Hur gammal e din nu?? Min e 9 månader.. Sen jävel.. x) Ja det hoppas jag med.. Att den e så fin som på bilden. =) Då tar jag han direkt! <3

2009-02-24 @ 14:54:01
URL: http://steniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0