Monsterbalarna från helvetet.

19:21
Monsterbalarna från helvetet uppenbarade sej igår. Det var fruktansvärt!
Klockan 18 skulle det komma rundbalar halm, och det fanns knappt nån i stallet som kunde/ville hjälpa till. Jag lyckades ragga upp Louise, som trots handledsskada tappert klättrade upp till loftet tillsammans med fyra småflickor. I början var det ingen fara, Louise och tjejerna såg till att balarna kom in ordentligt, och jag rullade ner dem och satte allt på plats. Jag kan väl säga att mitt humör inte hade varit på topp direkt, men när det plötsligt inte var en "vanlig" bal som kom in genom hålet, utan en två meter hög rufsbjässe med snören som inte ens satt fast .... så ville jag dö. Jg klättrade ner som en skållad råtta och fick tag i en mamma som kom upp och hjälpte till, men när en av balarna gick sönder så blev det för mycket. Jag skulle precis ner och göra färdigt mina sysslor i stallet när den rullades ut och hela öppningen var fyllt av ett halvmeter högt lager med halm. Då började jag gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0