Att vara halt i huvet.

10:45
Sitter i skolan, har gjort sista delprovet i eng B. Fått VG i kursen, är halvnöjd.

Igår var en böldag. Helt katastrof! Började hos syon, klarade mej några timmar, lirade wow, Loppan hade varit hemma själv och varit duktig, åkte upp till stallet och Baghira var helt fucking underbar. Sen red jag Bess och blev frustrerad över min snedhet och hennes motsträvighet och tårarna bara sprutade. När Carina hade pratat med de andra i gruppen i slutet sa hon:
"..och Mia, du ser inte så glad ut, jag nog att du står och gömmer dej bakom trädet. Vi behöver inte ta det nu, jag vet ju att du var sur redan när du började rida."
Gick in och satte mej hos Baggis och Alle och Emma kom och joinade mej, gullizar, de får en alltid på bättre humör.

Gick ut och satte mej hos rökarna och väntade på Carina. Vi har många gånger pratat om fenomenet "att vara halt i huvet". Det är alltså fyra faktorer som påverkar och som man ska undvika för att må bra:
Hungry
Angry
Lonely
Tired
"Nu var du ju både arg och trött, då blir du halt i huvet och så blir Bess halt på dej." :)

Jaa, sen kom jag hem och ringde Lito och bölade igen. Man behöver nog sånna dagar ibland men jag är så stenrädd för att falla tillbaka.

Idag är jag lite trött, men Rocky e här och då blir man glad. Så är det. Dessutom har jag på mej min tunna, benvita hoodie som jag köpte på Lidl för 99 spänn! :) Det gillar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0