Peace&Love -08

14:05
Just idag är jag stark. Idag är jag tillräckligt pepp för att kunna skriva om veckans händelser. Det är ljudet av galna, runttumlande hundar där uppe, samt Velvet Revovler - Set me free och Marklus Krunegård - Jag är en vampyr  som fyller mej med kärlek och hopp.

I alla fall. KS mormor och morfar kom och hämtade oss på måndan, vi mötte upp Cafer inne i Sala där vi skulle på samma tåg som Bräk och Peg redan satt och drack. Väl framme i Borlänge blev det klydd med campingen. Vi var helt bestämda med var vi ville bo, så vi slog upp ett tält där vi stuvade in vår packning i väntan på att nästa camping skulle öppna.
Tji fick vi, haha! De öppnade inte .... och på natten sov jag, Cafer och KS tillsammans med våra fem packningar i ett tremannatält. Vid det laget hade Pegs granne Erik anlänt, så hon och Bräk sov med honom i hans tält.
Hela tisdagen satt vi och väntade på campingen och drack öl. Jag sprang dit tusen gånger, bekantade mej med några av de hundra somalierna som jobbade lite överallt på festivalen. Tidningen Dala-Demokraten kom och för att sätta vårt gnäll på förstasidan, vilket vi på onsdan utnyttjade för att få plats på den nya campingen som lyckligtvis öppnade då efter en till natt av trängsel, så jag sov med huvudet på konservburkar och benen utanför tältet, jag och Cafer lyssnade på Kent halva natten.
På onsdagen började det som sagt ordna upp sej. Vi fick upp våra tält, LSD och Apell kom och även Malin och Anna, och alla fick plats i campet, mer eller mindre. Med fyra tält istället för två blev alla mycket lyckliga.

Här börjar minnet bli suddigt. x)

Jag, Malin och Anna kutade runt med vårt "Har du en flintastek?" och lyckades haffa världens ballaste snubbe som utnämnde sej själv till "Flintastekmannen" på falsk skånska.
"Ja bor i Flintasteks-land. Där borta *pekar* bland molnen."
Så smakade han på sitt vatten. "Det smakar citronmeliss"
Helt random: "Jag står på ett cementblock"
"Vet du vem som är flintakorv .. ? Totta Näslund!"
Vi har honom på film och den kommer upp på youtube så fort Malin skickat den till mej.
"Vi ses varje kväll!"

Dagen därpå mådde jag skitdåligt och spydde typ fyra gånger. Vet du varför? Vodka!
Jag och mina pojkar Cafer, LSD, Apell, Erik och Simon gav oss in till Borlänge för att hitta käk. Åt nån sunkig buffe, men det var sååå värt det!
Såg lite av The Hives med Malin och Anna, och lite senare blev det Mando Diao. Mina luftrör tyckte inte att bristen på syre mitt i klungan var okej, och Malin trillade typ två gånger, så vi rörde oss ut. På grund av bakfyllan som fortfarande satt i, tröttheten och att jag inte kunde andas funderade jag på att strunta i Alice in Videoland, men kom sen på att jag aldrig skulle kunna förlåta mej själv för det, så jag satt på en bänk och frös i en timme innan jag gick dit för att se dom ensam. Sen gick jag och köpte en bandtröja, för det tyckte jag att jag förtjänade.

På fredagen samlade vi ihop buffé-familjen och gick för att käka thai-buffé. Kan ha varit det bästa på hela festivalen!
Såg Thåström och eftersom han spelade Ingen Neråtsång, Fanfanfan, Jag är en idiot och Die Mauer I RAD, vilket INTE var schysst, så stod jag och klängde på varann, storgråtande. Grät och grät och fucking grät.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men jag missade Sex Pistols iaf ... Såg lite av Millencolin och blev ensam(mast i sverige) på Kent.

Lördagen blev också That-buffé, men med KS, Peg och Erik. Missade Mimikry, eller helt enkelt struntade i det. Såg DLK själv, fick världens bryt och LSD sprang runt på campingen för att hitta någon som hade lugnande med sej. Efter att världens gulligaste tjej kom med Naproxen satt jag att i campet och fjantade med Skrubben. Vi gick för att se Håkan, stannade i tre låtar, sen gick vi tillbaka för att tigga pengar till blannevann. Det gick inte bra. Vi lyckades sälja en bild på Göran Persson för två kronor och när jag skulle köpa äpplejuice för mina sista pengar (efter att ha köpt en Mando Diao-tröja som verkligen skrikit åt mej att köpa den) hade de bara apelsinjuice, och när vi kom tillbaka till campet upptäckte vi att Skrubbens bihang faktiskt hade Zingo! FAAAIL!!

14:36
Sammanfattningsvis:

BÄST:
Flintastekmannen! (och hela kvällen när vi hittade honom)
VODKA!
Alice in Videoland.
Thai-buffén.
Gråta på Thåström.
Söta WoW-tjejen Melissa som uppenbarade sej efter att jag skrikit EPIC FAIL åt nånting.
Försäljningsrundan med Skrubben.

SÄMST:
Campingen eftersom de inte öppnade hela på en gång.
Langosvagnen som hade världens minsta, knaprigaste langos. Dessutom med BURKSKINKA!
The Rock House inne i Borlänge som inte bara hade sunkig buffé, utan även tog 60 kr inträde på kvällen.
Bakfylla deluxe.
Somaliern som jobbade där sa att han var "förtjust i mej, från hjärtat". Efter det blev jag rädd varje gång jag såg en somalier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0