Första löpet.

03:17
Tres de la manana
y no me puedo dormir
Ojala te tuviera aqui junto a mi

Jag har hostat ihjäl mej och känner mej klarvaken. Jag har helt enkelt kommit fram till (och snart - trist nog - accepterat) att Han-Som-Delar-Ut-Karma hatar mej. Han är ute efter att försvåra mitt liv och jag är inte helt säker på vad jag kan ha gjort för fel.

I vilket fall som helst så var jag och Kristina på Ribban med hundarna igår, och det var så sjukt roligt. Rizzo simmade två gånger, men Loppan var verkligen en kruka. Jag hade stora problem med att hålla alla hanhundar borta från Loppan, vilket är så konstigt eftersom hon bara är 6 månader och faktiskt inte borde ha gått i löp än. Får ringa och rådfråga min veterinär imorrn.
En kvinna jag pratade med frågade vilka hundar som var mina jag visste inte hur jag skulle beskriva Loppan bland alla andra hundar, så det blev helt enkelt: 
"Amstaffen och ..... uh .. rufset!"

Loppan fick en ny pojkvän (som faktiskt inte försökte betäcka henne stup i kvarten) och han var verkligen den snyggaste hunden på hela Ribban! :love:

Den här snyggingen (som hade en snyggt namn som jag inte minns) lekte med mina små.   Hon är så sjuk, den hunden. <3  Snyggingen och Rufset   

10:29
Well, jag har pratat med Agneta (vet.) nu, fast å andra sidan så märks det tydligt på henne nu, att hon löper. Hon har skällt jättemycket i trädgården, nu är hon inne och går omkring där uppe och smågruffar.

18:15
Nu börjar saknaden göra ont. Sådär så att när det hugger till så rycker det i ögonbrynen, men det är bara att stå ut. Jag kan ändå inte göra något för att påskynda. Jag får nöja mej med min vilda fantasi sålänge.
Jag säger lek, lek med tanken
det är det som tankar är till för.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

nej jag har ju renrasig så jag har inte kollat. men skriv ingen ras då?

2008-07-07 @ 12:32:14
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Alexandra

små hundar löper tidigare än stora. Dock är det mycket genetiskt och min vovve som är 7 mån har inte löpt än. Hennes mamma och mormor var runt 8-10 månader när de fick sitt första löp, så då kan det vänta. (Hon får dock inte löpa än eftersom jag är hos min pappa i krstd till söndag och han har två hanhundar!)

2008-07-07 @ 12:41:04
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0