..om man är korkad, tom och glad.

16:14
Sov till halv två idag, det behövdes verkligen och jag känner mej till och med nästan utvilad för första gången på länge. Har precis varit en sväng i stallet, Baghira får skor imorrn. Loppan ligger utslagen på klinkersgolvet, jag lyssnar på Krunegård och det är alldeles för varmt för att ha strumpor men jag jiter inte ta av mej dem. Borde duscha, men har fastnat i Samma nätter väntar alla och kan inte få kontroll på mitt sargade hjärta som aldrig tycks sluta skrika.

Samma nätter väntar alla
utan dej är alla kalla
Långa, mörka utan sömn.


Förresten så tror jag att jag skulle kunna gilla Hästpojken. Fick tag i Caligula av en slump, och de första sekunderna av skramliga gitarrer trängde in så våldsamt att jag inte kunde låta bli att le på riktigt. Det är som grusigt vaselin, ja det är det första jag associerar till, det är bitterljuvt och studsigt.

16:30
Jag insåg plötsligt att vaselinmetaforen förmodligen inte var riktigt så självklar som jag ville tro.
Alla vet ju att grus, hästhår och tobak i vaselinburken inte är det trvligaste man varit med om. Så därför smälter man vaslinet, allt skit sjunker till bottnen och det ser ut som nytt. Det finns men det syns inte, vilken underbar känsla.

16:58
Jag och Gyrkan diskuterar Mr. Rabbit på msn. Jag tänkte att det kunde vara intressant att veta.

17:30
NOOOOOO !!!!! Mitt gamecard till WoW är SLUT !! Hur kunde jag missa det?! Jag kan inte spela. Jag kommer börja gråta. Måste cykla till Game. Hejdå.

18:32
Expedit:
"Ett gamecard var det ja? Det här verkar vara dagen då allas gamecard tar slut, jag vet inte hur många vi har sålt idag."
Jag är hungrig.

(Jag spelar utan insats här
det är sand emellan fingrarna
och att våga hoppas på nåt fint är att skjuta sig i huvudet)

01:50
Perlan:
"... nu var det slut på lugn och roet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0