Queen of the rodeo.

20:45
Om Baghira fortsätter såhär (vilket hon garanterat kommer göra) så kommer jag vara tillräckligt grym för att kamma in storkovan på mekaniska tjurar inom två veckor.
Idag drog hon hela registret: bockade, stegrade, sprang baklänges in i väggen, kastade sej åt sidorna och gjorde en och en annan snygg skänkelvikning i galopp.
HON FÅR BARA SKRITTA !!!
Jag var så rädd .. jag trodde jag skulle dö, men Carina stod i ridhusporten och hjälpte mej. Pushade och lirkade, sa åt mej att andas och sjunga. Jag var halvt hysterisk och inte sen på att tala om att jag inte ville mer, att det räckte nu eftersom jag var så rädd att jag höll på att kissa på mej eller nåt, men när Carina säger att man ska sitta kvar på hästen så gör man helt enkelt det. Inga diskussioner. Det har vi fått lära oss på den här klubben.
Så jag höll ett krampaktigt tag i stiglädret jag hade runt halsen på hästen och följde instruktionerna så efter ca 20 minuter lyckades jag få henne att skritta ett helt varv! Vid det laget var både hon och jag ganska svettiga.
Sen hade jag adrenalinkick deluxe och det skramlade i bettet när jag skulle hänga in sakerna eftersom jag skakade så mycket.

Jag fick Bess på lektionen eftersom Carina tyckte jag kunde få sitta på något snällt och mjukt efter Baghira-bravaderna och det gick bra, så jag har varit dubbelt duktig idag.

Nu har jag en pizza i ugnen som är klar när som helst, och sen ska jag och mams spela EyeToy!

22:05
Har känningar av rodeon i ryggen. Mindre bra.

Nu har vi spelat eyetoy, pappa också. För närvarande försöker han lista ut den bästa kombinationen av bakgrund och sånt. Han försökte spela med vita handskar för att han trodde att det skulle gå bättre. Nu har han satt upp projektorduken. Jag hörde precis mamma sucka "men sluuuta nu!" och jag håller med henne. Jag vill spela Crash!! ..men ja .. sån är min pappa!
Jag kollar price runner efter billiga Guitar Hero - det är lika bra innan man pratar med pappi om det . =)

22:35
Nu har vi beställt ett sing star från radars.se, för det var billigast där. Yeah! Det lär väl vara framme på måndag eller nåt .. Jag vill ha lön nu så jag kan fixa ett guitar hero eller en dansmatta att nörda mej med.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Bess är ju bäst :) hihi! Baghira har visst fått upp lite kondis eller nåt =P

2008-01-24 @ 09:31:49
URL: http://triquetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0