En helt vanlig torsdag.

07:37
Gomorron!!! (som Konstantin och CP skulle ha skrikit om vi hade varit på Arvikafestivalen nu. Det är vi inte. Tyvärr.)
Jag och Jeanette kunde absolut inte sova igår! Var helt fnittriga och tramsiga så jag vet inte vad klockan var när vi somnade, långt över två iaf.

Missade såklart bussen, så jag sitter hemma hos Jeanette igen. Får kolla hur jag tar mej upp till skolan, jag lär ju få gå från byn till skolan ändå, 25-30 minuters gångväg - går på lantan i skurup. Ska ju faktiskt ha möte 10:15 och man kan faktiskt inte bara skita i sånt som är viktigt, hur mycket man än önskar det. Den här gången kommer jag inte undan >_<
Jag har för sjutton bara en termin kvar nu, och det är dessutom på lånad tid. Jovisst, jag tog studenten i somras. Med 15 feta IG - vilket jag tycker borde vara en bragd i sej .... det finns det dock de som inte håller med mej om. Så jag fick en ny chans.

All my talk of taking action - these words were never true.

Imorgon ska jag jobba för Ingrid uppe på stallet. Jeanette gör det idag, nu gick hon och hon lovade att pussa på Baggis från mej. Sure thing, jag kommer ju upp där sen igen som vanligt och promenixar och rider henne men ändå. Hon gillar pussar .. ^^ Det gör vi båda två..

07:57
Så vad är då syftet med den här sketna bloggen? INGENTING!! *lol*
Seriöst, jag har inga förhoppningar om att mina 114 (mer eller mindre trogna) bilddagboksbevakare tänker flytta över till bloggen. Jag är knappast tillräckligt seriös över huvud taget för att kunna föra en blogg som faktiskt är intressant.
Kul grej - och alltid är det någon som stör sej, förhoppningsvis. (Annars kommer jaggöra det själv inom ett par veckor)
Du skall icke vandra genom livet obemärkt.

08:26
Börjar få lite rätsida på möget och lyckats ladda upp en presentationsbild. Tror jag.
Dra till bussen om tjugo. Det börjar bli ljust ute. For your information, liXx.

08:31
Fördriver tid med att läsa FAQ.

08:48
SHIT!! Fucking skit - nu missar jag bussen!!! Vilken ångest .... så går det om man är ouppmärksam! GAH! BRÖÖL!!
Fast det där mötet kanske inte var så viktigt ändå?

10:20
Sitter fortfarande hos Jeanette och degar, varför gör jag inget vettigt med mitt liv istället?
Ringde nyss min mentor, hon svarade inte så jag la ett sms istället. Hoppas nu att hon kan vara förstående, jag vet inte om man borde kunna hjälpa att man är seg och lättdistraherad, men om man nu borde det så är det bäst om jag är undantaget som bekräftar regeln.

10:52
Inatt, när vi inte kunde sova, diskuterade vi framtiden på olika vis som ifall vi kommer hitta 'den rätte' och stadga oss och få ungar (eller i Jeanettes fall - fler ungar) eller om vi slutar som halvruttna socialfall - fast det är vi ju ändå för znygga för. En dag står han där - mr. Right med ett skinande leende och öppen famn, halleluja-kören kommer sjunga och ett himmelskt sken ska stråla ner över hans varelse. Jag är helt övertygad! Man ska aldrig sluta hoppas.
'Framtiden' kan ju också vara vad som ska hända imorgon. Då är det fredag och dessa två supardamer planerar att sitta i denna trerummare och pimpla vin - en konstform vi utvecklat mycket omsorgsfullt. Förhoppningsvis kommer det dyka upp nåt lite mer fartfyllt alternativ under kvällens gång i vanlig ordning.

En annan viktig sak jag kom fram till nästan helt på egen hand är att mitt hår är en fullständig katastrof för tillfället. Tyvärr lär "för tillfället" pågå ett ganska bra tag till. Eftersom jag haft undercut de senaste 3½ åren hade jag helt glömt hur lockigt mitt nackhår kan bli. Håret i nacken och på sidorna är bara ett enda krull av svart hår på råttfärgad utväxt och det som förut var något som skulle kunna likna en kam är slitet och ruggigt. Helt underbart, det är en fröjd att se sin spegelbild. Not.
Långt hår - here I come ... again - mer sakta än säkert.

11:11 <   
Åsa (mentorn) svarade på mitt sms, sa att allt varlugnt och att jag kunde skicka religionsuppgifterna till Agges mail. Synd bara att jag inte har den då. Ska titta in till Åsa på tisdag innan min lektion i Ekologi så blir allting bra igen.

11:19
Nu ska jag faktiskt pallra mej hem så jag kan ta mej till stallet och vara social med Jeanettepluttizen och schiizohestis. Jag minns att det nog var något jag borde göra .. som förmodligen hade med Baghira att göra men jag kan inte komma på vad.
Eller det var nog kanske bara att jag skulle hämta mitt Radital i förrådet? Jag känner för att smälla lite pengar på ett nytt träns till min lilla docka .. (hästen som inte ens är min) Hittade ett snyggt remontträns på hööks för fyra hundra pengar eller nåt, vilket jag personligen tyckte var lite att ta i. Förvisso smällde jag sexhundra på ett namnbroderat fleece, så varför inte? (kanske just den anledningen?)

Det regnar ute och det är inte pepp.
Fuck it Mia kom i luckan nu och cykla dej hem! -Jaja jag ska.

JUST DET! Note to self: Ring chiropraktik akuten vid hemkomst.
Min rygg är så totalt fuckad men jag har inte tid att gnälla över det precis nu.

18:36
Jag fick en tid på måndag för ryggen, så det blir nog bra.
Pratar med Jeanette i telefon atm.

Kristina ringde precis innan jag skulle sticka till stallet och frågade om jag ville ha skjuts och ifall jag kunde tänkas skritta en runda på Kitty, och det lät ju som en bra idé.
Gick en halvtimme med Baghira, hon var lite stirrig eftersom det blåste så sinnesjukt, men gick bra.
Skrittade mia-rundan på Kitty tillsammans med Melina på Hibbe. Jag hade min west side-hoodie på mej och hade luvan uppdragen och hjälmen ovanpå. Såg inte klok ut och hörde ingenting. Vi skrittade under mestadels tystnad och jag var ganska djupt försjunken i mina egna tankar.
När vi sen kom tillbaka hetsade jag in i personalrummet i min heta hjälm-på-hoodie-utstyrsel och Mia utbrast:
 - "Hej ugly!!"
Tack för den .. -_- Hon brukar ju alltid säga att jag är så snygg. Iofs brukar det mest vara om hon vill att jag ska göra henne en tjänst.

Sen red jag Baghira. Hade ridhusdisco och hon skrittade på hur lugnt som helst medan jag satt och skrålade lite falskt - det är ett under att hon står ut med mej.. Damn vad jag älskar den lilla knäppskallen.

Ska hem till Jeanette sen igen om en stund, käka lasagne och kolla på Daddy Day Camp eller nåt.

22:18
Jag stack aldrig till Jeanette, det blev inte av typ och nu kommer kvällsångesten och kryper i mej som klåda under huden. Låt mej fucking slippa. Jag får nog sova nu innan skiten bryter ut på riktigt.

This sick strange darkness comes creeping on so haunting every time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0