It echoes in my brain.

08:13
Det är lov och jag är vaken. Fast det gör ingenting. Lito var här inatt, så jag har knappt sovit något - det är så sjukt onajs att trängas i en nittisäng. Jag lovade att sparka upp honom imorse så han kunde komma till praktiken, men det behövdes inte sparkas så mycket.

Igår lärde jag mej att man inte ska ha så höga tankar om sin häst. Särskilt inte om det är ett konvalecent fullblod. Jag band fast henne i en murken stolpe, men hon ryckte av den, blev rädd och stack. Fast bara några meter, sen stannade hon och väntade på att jag skulle hämta in henne.
Longerade henne också, men då blev jag bara frustrerad och arg. Hon fattar ju ingenting. Hon travar ett halvt varv i skänkelvikning och glor på mej. Sen stannar hon och när jag smackar på henne vänder hon och börjar galoppera i andra varvet. Det får hon inte. Mupp. Annika ska hjälpa mej, så får vi väl ha en longeringskurs med den där lilla damen.
Jag satt upp på henne igår också! :) Sussi ledde mej och det gick superbra, hon var jätteduktig. Kan kanske börja rida henne igen nu?

Idag har jag en värre hårdag än vanligt.


It takes the pain away,
but will not make you stay =/



20:24
Jag och Kristina skrittade turelundsrundan på Hibbe och Kitty. Helt underbart väder trots att solen inte sken och Hibbe var framåt och glad. Nere på slingorna hade någon satt upp tipsrundelappar och hästarna blev smått irriterade när vi skulle göra halt och läsa varenda en. 
Annika skulle ju hjälpa mej med Baghira idag, men nu visste hon plötsligt precis vad hon skulle göra. Vi fick korrigera henne ett par ggr och Annika gav mej lite tips. Jag tror det sas att jag ska sitta på henne imorrn när Annika har henne i linan så vi får se hur det går.

Ska väl fortsätta spela guitar hero, håller på med battlen mot Slash (den überhetaste mannen ever) på medium. Har fastnat lite, men är nära på att lyckas och skam den som ger sej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0