Fullblodsbanditerna.

17:39
Malin ringde imorse och frågade om jag ville rida ut på långtur med henne, så jag stack upp till stallet. Jag tog Arthur och hon Merlin och så red vi iväg mot Kolböra. Vi fick ett par stopp på vägen där det var skällande hundar och hästarna vägrade gå förbi. Arthur studsade med framdelen och det slutade med att Malin fick rygga Merlin förbi gården. Precis förbi så galopperade Arthur iväg på asfalten, men bara så pass att jag fick samlat upp tyglarna och kunde ta tag i honom, så gick det bra. Red förbi Chamiro, fjordingen jag red innan, och kastade in morötter till honom, lille plutten. Jag saknar honom. När vi kom föbi Kolböra red vi in i Görslöv och bland en massa åkrar, travade över kullar och red runt nån liten sjö och det var bara supermysigt! I två och en halv timme var vi ute.
På vägen hem var vi sjukt trötta. Inne i Görslöv hade vi tittat ut var sitt hus som vi skulle köpa och vi började spåna på att vi nog skulle behöva råna en bank. Innan vi visste ordet av hade allt spårat ut i en hejdlös diskussion om pizzor. Här är en väldigt nerkortad version:
"Vi får nog börja med att råna pizzerian, så vi får öva lite."
"Så vi vet om vi är redo för banken. Ja, så på hästarna förståss!"
"Öy!! Ge oss alla era pizzor!! Annars får ni spö!"
*viftar med ridspöt*
"Ja! Och en 1½ liters cola!"
"Det är ju bra att vi flyr på hästarna, för de har inga registreringsskyltar!"
"Fast vi får nog öva på flykten lite, så de inte bara stannar helt plötsligt och ska studsa med framdelen eller backa"
"Så får vi säga till dem på pizzerian att inte slå i dörrarna, för då kommer hästarna bli rädda."
"Sen i tidningarna kommer det stå värsta artiklarna om pizzarånarna. De kommer kalla oss 'Fullblodsbanditerna' och alla kommer stänga sina förnster och bli helt rädda när vi rider förbi"
..så fortsatte diskussionen ett tag och när vi red in på stallbacken hade vi plötsligt kommit in på ett sidospår och skrattade så vi nästan grät:
"Ey, jag vill ha en vesuvio med svamp och en kebabpizza utan sallad och kebab!"
Omg vi är så SJUKT torra.. *asg*

Helene passade Loppan och när jag kom dit för att hämta henne satt vi och snackade skit ett tag. Loppan och Aron for omkring som idioter och hon kaxade sej riktigt mycket och fick honom att lägga sej trots att han är nästan dubbelt så stor som hon.
Sen körde mamma oss  till Agneta så hon kunde få sin spruta, och självklart så skulle jag glömma vaccinationsintyget. Bra där, Mia! Nu sover hundskrället som en stock. <3

20:28
Jag lär mej ALDRIG att man inte ska impuls shoppa. Nu har jag handlat tuggsaker till Loppan för 150 spänn. -_-

Kommentarer
Postat av: lito utan liv

att jag verkligen läser allt

2008-04-04 @ 01:18:48
Postat av: Alexandra

hihi. Klart vovven ska ha tuggben. Ben är jättebra för tänderna. :)

2008-04-04 @ 16:35:58
URL: http://triquetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0