Even flow.

08:52
Tro det eller ej, men jag är i skolan!

Vi hittade en råtta i söndags, i Majeurs spilta, och den var så syndigt fet att den knappt kunde gå, den bara vaggade fram. Jag döpte den till Olsson och vi försökte locka fram den med majs och ost. Har inte sett till den sen dess. >_< Den blev nog arg för att Crazy petade på den med en grep.

Igår red jag och Malin ut på fullbloden. En lugn och trevlig tur till ån. Vi såg tre rådjur som skuttade på fältet, men de ville inte ansluta sej till vår flock. Bastards! Vi tog en galopp på grässlingan och båda pojkarna galoppade jättelugnt och fint så vi blev alldeles förvånade. Merlin bröt till och med av till trav av sej själv och Arthur drog inte alls! ....men så skulle vi galoppera tillbaka! Arthur rivstartade och när vi drog om Merlin pep jag:
"Maaaaaliiiiin, jag kan inte hålla honom!!!"
När jag tog tag i honom skuttade han till och kom tillbaka men ökade direkt igen. Jag tappade inte stiglädret åtminstone! =) Malin föreslog att jag skulle tävla Arthur på blåbärsdressyren på söndag, men det känns som om tiden är lite knapp och jag kommer bara hinna rida honom en gång innan dess. Vi får se.
Red Robban på lektion igår och fick till och med fram det lilla segot.

Fått lite saker i rullning med skolan nu. Ska skriva prov i lantbruksdjur och djursjukvård inom den närmsta framtiden, och förhoppningsvis bli klar med engelska b.

I eftermiddag blir det två timmars stalljobb, och rida Baghira och Hibiscus.

Måste få med mej folk till KB den 17e. Nån som e sugen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0