Carry on.

20:50
Malin hämtade mej imorse och vi åkte till stallet. Loppan blev glad och hoppade på Rizo det första hon gjorde. Malin mockade till sina fullblod medan jag mockade till gamlingarna, sen red vi en stund i ridhuset på fullblodisarna, jag på Merlin idag och Malin på Arthur. Jag var faktiskt riktigt nöjd med lilla precious idag, och inte minst med mej själv. Tänkte mycket på att sitta mitt över och inte klydda med händerna och det gick tusen gånger bättre än i fredags, ja det är inte ens jämförbart.
Sen tänkte vi skritta ut på gamlingarna men det visade sej att Kitty var ganska så rejält halt. Vi ringde Kristina som ringde Agneta som tittade på Kitty och sen ringde in ett recept på fenylbutazon på djurapoteket. Vi tog med TerrorLoppan och LigistRizo i bilen och de knödde runt i mitt knä. Kristina passade på att åka inom bilbesiktningen för efterbesiktning, och människorna där inne blev alldeles betuttade i valpisarna. Särskilt en kvinna.
Kvinnan pekar på Loppan och säger till en snubbe:
- Den där liknar ju din hund!
Jag frågar nyfiket vad han har för hund, även om jag redan kände på mej vad han skulle svara.
- En schäfer/vorsteh-korsning.
I could see that coming. Det MÅSTE helt enkelt vara vorsteh i Loppan!
I vilket fall som helst så däckade hundarna på vägen hem, Loppan vid mina fötter och Rizo i baksätet. ´

Nu är jag sjukt trött och ska upp och jobba för Annika imorrn, så det känns som att det får bli ett par låtar på GH och sen sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0